naarjapan2023.reismee.nl

Met onze voeten in de kunst

We hadden besloten om het vandaag wat rustiger aan te doen. Gisteren hadden we al bijna 20.000 stappen gezet. Dus vandaag iets rustiger mocht wel. Tenslotte hebben we vakantie.

Vanochtend daarom naar het SOMPO museum geweest met een tentoonstelling van schilderijen die door Franse vrienden van van Gogh waren gemaakt en uiteraard één van de 7 versies van de zonnebloem schilderen van Van Gogh zelf.

Daarna doorgelopen naar de Shinjuku Gyoen garden aan de andere kant van het Shinjuku station. Dit is echt een (Japanse) tuin om even tussen de omringende wolkenkrabbers tot rust te komen en één te worden met de natuur.

Beide activiteiten sloten heel goed aan bij ons bezoek aan ‘teamLab*Planets’ want daar sta je in sommige kamers op blote voeten tot je kuiten in het water of liggend op een spiegelvloer te genieten van digitale kunst, bewegende planten en video beelden die je letterlijk uit evenwicht brengen. Deze kunstvorm overkomt je en iets dat je moet meemaken zo geweldig mooi en bijzonder is dit. (Link op YouTube niet ons filmpje https://youtu.be/Toyq0cjIARs)

Al met al bleken we deze dag meer stappen gemaakt te hebben dan gisteren. Morgen gaan we naar Mount Fuji.

Jolanda

Grappig wat jullie onder 'rustdag' verstaan?alhoewel de inhoud wel zo lijkt. Mooi. Doet wat denken aan Fabrique des Lumieres.
Lekker bijkomen!?