naarjapan2023.reismee.nl

Nog een keer vroeg op

Om even voor 8 uur in de ochtend rijden we het station van Toyama uit voor een ritje van anderhalf uur naar Takayama. De spoorlijn langs Takayama is bij veel liefhebbers van de populaire anime film ‘Your Name’ bekend omdat één van de oude stationnetjes langs de route is nagetekend in die film. Er zijn meerdere bergdorpen in Japan die Takayama heten daarom wordt deze plaats ook wel Hida Takayama genoemd naar de streek. Op onze reis in 2009 zijn we hier ook al eventjes geweest. We kwamen toen met de bus uit Shirakawa-go aan en moesten vervolgens in Takayama overstappen op de trein naar Nagoya. Het leek ons toen al een leuk dorpje maar we hadden toen maar 30 minuten de tijd voor. Takayama is een toeristische trekpleister in Japan vanwege de oude historische huizen. Het is een uitvalsbasis voor de Japanse Alpen en er zijn vele attracties te vinden. Even voor 10 uur komen we aan op het inmiddels vernieuwde station en via de VVV lopen we naar ons hotel. Eerst maar even de tassen droppen, deze lijken met de week zwaarder te worden. Daarna verkennen we het dorpje wat al eeuwen hier aan de rivier ligt. Door de oude straten met houten huizen lijkt de tijd hier wel stil te staan. In de middag bezoeken we het Hida Folk village, zeg maar het openluchtmuseum van deze streek. Hier staan allerlei huizen uit de regio uit verschillende tijdsperiodes. Ook leren we hoe er hier bruiloften werden gevierd in de 17e en 18e eeuw. 5 dagen feest waarbij het hele dorp vrijgesteld werd van werk.?Op 2e pinksterdag is het weer slecht: alleen maar regen. Met hotel-paraplu’s bezoeken we het dorp, een paar musea’s, eten in een cafeetje en maken mooie foto’s.Morgen is het hopelijk droog als we naar Kyoto gaan.

Helma

Weer een geweldige dag die jullie gemaakt hebben. Rust lekker uit?

Gerrie

Jullie reisverhalen blijven bijzonder wat jullie allemaal doen en tegenkomen
Dus ik blijf ook genieten

Gerrie

Bedankt weer voor jullie verhaal
Wat jullie allemaal meemaken
Jullie hebben genoten , ik zie veel energie
Respect
Wens jullie een goede terugreis ?