naarjapan2023.reismee.nl

Zondag - naar het park

Een week geleden kwamen we op zondag aan in Tokyo. Vandaag hadden we onze eerste uitslaapdag zonder wekker. Het hotel serveert geen ontbijt dus we konden uitslapen. Tegen 9 uur zaten we aan het ontbijt bij een cafeetje langs de ouderwetse tramlijn.

Via een wandeling langs het overdekte winkelcentrum uit 1919 zijn we met de metro en trein naar Harajuku gereden.

Hier kwam voor ons gevoel half Tokyo op de been. Zondag is de enige dag dat ze hier niet naar kantoor gaan (zaterdag is ook een werkdag!). Dus een prima moment om met familie en vrienden af te spreken in het park (de huizen zijn hier heel klein, dus spreek je met name buiten de deur af). Het Yoyogi park zat daardoor afgeladen vol. Heerlijk mensen kijken! Van sportclubjes die bij 30 graden aerobics staan uit te voeren in de zon, huisdieren met kleding aan, muzikanten die prima met het songfestival mee kunnen doen, families aan het picknicken, ieder stukje gras is bedekt. We komen eigenlijk voor de Rockabilly’s een stel mensen die iedere zondag gekleed als Elvis (met kuif) of in petticoat komen rocken in het park. We kunnen ze alleen niet goed vinden. Uiteindelijk vinden we ze wel maar zijn ze vooral druk bezig met kleding, schoenen tapen etc dat wij het na 1,5 uur wachten maar hebben opgegeven.

Tijd voor een lunchstop bij het garden restaurant van de Meiji tempel. Dit is de belangrijkste Shinto tempel van Japan. Ook hier is het best druk maar tussen de bomen voelt de drukke stad ver weg. We zien vele bruidsparen die met hun families op de foto worden gezet. Geen plooitje van de kimono mag verkeerd zitten.

Vanuit de tempel bedenken we dat het leuk is om het oude tramlijntje naar het hotel terug te nemen. Gelukkig hebben we google map bij ons en zoeken we uit waar deze lijn een metro hoofdroute kruist. Via Otsuka pakken we deze lijn terug naar het hotel.

Hier stoppen we nog even bij een grote supermarkt om ontbijt te halen voor morgenochtend. Straks alle koffers weer goed inpakken zodat we morgen op tijd onze shinkansen naar het noorden van Japan kunnen halen.

Jolanda

Mooie verhalen en foto's!
Goede reis morgen!☀️

Jasmijn

Klinkt goed Nienke! Wat hebben jullie al veel gedaan in die week en wat een uitgebreid verslag! Als Japan op onze planning komt dan hoef ik (bijna) alleen jouw reisverslag erbij te pakken! ;) Goede reis morgen en lekker genieten daar!

Elise van Melis

Dag Henk en Nienke,
Wat ontzettend leuk om te lezen, om in jullie verhaal en dat van de Japanners mee te mogen kijken. Veel plezier!
groetjes, Elise